|
ORTA ÖĞRETİM FEN VE MATEMATİK ALANLARI EĞİTİMİ BÖLÜMÜ |
|
||||||||||
|
MATEMATİK EĞİTİMİ LİSANS PROGRAMI |
|
||||||||||
|
BİRİNCİ SINIF |
|
|
|
|
|
BİRİNCİ SINIF |
|
|
|
|
|
|
1 YARIYIL DERSLERİ |
|
|
|
|
|
2 YARIYIL DERSLERİ |
|
|
|
|
|
B.KODU |
DERSİN ADI |
T |
U |
K |
AKTS |
B.KODU |
DERSİN ADI |
T |
U |
K |
AKTS |
|
MAT101G |
Atatürk İlke ve İnk.Tarihi-I |
2 |
0 |
2 |
3 |
MAT102G |
Atatürk İlke ve İnk.Tarihi-I |
2 |
0 |
2 |
2 |
|
MAT103G |
Türk Dili-I |
2 |
0 |
2 |
3 |
MAT104G |
Türk Dili-II |
2 |
0 |
2 |
2 |
|
MAT105A |
Soyut Matematik |
2 |
2 |
3 |
5 |
MAT106A |
Soyut Matematik |
2 |
2 |
3 |
5 |
|
MAT107A |
Lineer Cebir |
2 |
2 |
3 |
5 |
MAT108A |
Lineer Cebir |
2 |
2 |
3 |
5 |
|
MAT109A |
Tek Değişkenli Analiz |
4 |
2 |
5 |
7 |
MAT110A |
Tek Değişkenli Analiz |
4 |
2 |
5 |
7 |
|
MAT111M |
Eğitim Bilimine Giriş |
3 |
0 |
3 |
4 |
MAT112A |
Bilgisayar Okur Yazarlığı |
2 |
2 |
3 |
3 |
|
YAD101GK |
Yabancı Dil- I (İngilizce) |
3 |
0 |
3 |
3 |
MAT114M |
Gelişim Psikolojisi |
3 |
0 |
3 |
3 |
|
YAD101GK |
Yabancı Dil- I (Almanca) |
3 |
0 |
3 |
3 |
YAD102GK |
Yabancı Dil- II (İngilizce) |
3 |
0 |
3 |
3 |
|
YAD101GK |
Yabancı Dil- I (Fransızca) |
3 |
0 |
3 |
3 |
YAD102GK |
Yabancı Dil- II (Almanca) |
3 |
0 |
3 |
3 |
|
|
|
YAD102GK |
Yabancı Dil- II ( Fransızca) |
3 |
0 |
3 |
3 |
|||||
|
TOPLAM |
18 |
6 |
21 |
30 |
TOPLAM |
20 |
8 |
24 |
30 |
||
|
İKİNCİ SINIF |
|
|
İKİNCİ SINIF |
|
|
|
|
||||
|
3 YARIYIL DERSLERİ |
|
|
4 YARIYIL DERSLERİ |
|
|
|
|
||||
B.KODU |
DERSİN ADI |
T |
U |
K |
AKTS |
B.KODU |
DERSİN ADI |
T |
U |
K |
AKTS |
|
MAT201A |
Analitik Geometri |
2 |
2 |
3 |
4 |
MAT202A |
Analitik Geometri |
2 |
2 |
3 |
5 |
|
MAT203A |
Çok Değişkenli Analiz |
2 |
2 |
3 |
4 |
MAT204A |
Çok Değişkenli Analiz |
2 |
2 |
3 |
5 |
|
MAT205A |
Bilgisayar Programlama |
2 |
2 |
3 |
4 |
MAT206A |
Bilgisayar Yazılımları |
2 |
2 |
3 |
4 |
|
MAT209A |
Diferensiyel Denklemler |
2 |
2 |
3 |
4 |
MAT210A |
Temel Fizik |
4 |
0 |
4 |
5 |
|
MAT211A |
Temel Fizik |
4 |
0 |
4 |
4 |
MAT212A |
Temel Fizik Lab. |
0 |
2 |
1 |
2 |
|
MAT213A |
Temel Fizik Lab. |
0 |
2 |
1 |
2 |
MAT214G |
Mesleki Yabancı Dil II |
2 |
0 |
2 |
3 |
|
MAT215G |
Mesleki Yabancı Dil I |
2 |
0 |
2 |
2 |
MAT216M |
Sınıf Yönetimi |
2 |
0 |
2 |
3 |
|
MAT217M |
Türk Eğ. Sist. ve Ok. Yön. |
2 |
0 |
2 |
3 |
YAD202GK |
Yabancı Dil- IV (İngilizce) |
3 |
0 |
3 |
3 |
|
YAD201GK |
Yabancı Dil- III (İngilizce) |
3 |
0 |
3 |
3 |
YAD202GK |
Yabancı Dil- IV (Almanca) |
3 |
0 |
3 |
3 |
|
YAD201GK |
Yabancı Dil- III (Almanca) |
3 |
0 |
3 |
3 |
YAD202GK |
Yabancı Dil- IV ( Fransızca) |
3 |
0 |
3 |
3 |
|
YAD201GK |
Yabancı Dil- III (Fransızca) |
3 |
0 |
3 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
TOPLAM |
19 |
10 |
24 |
30 |
TOPLAM |
17 |
8 |
21 |
30 |
||
|
ÜÇÜNCÜ SINIF |
|
|
ÜÇÜNCÜ SINIF |
|
|
|
|
||||
|
5 YARIYIL DERSLERİ |
|
|
6 YARIYIL DERSLERİ |
|
|
|
|
||||
B.KODU |
DERSİN ADI |
T |
U |
K |
AKTS |
B.KODU |
DERSİN ADI |
T |
U |
K |
AKTS |
|
MAT303A |
Cebire Giriş |
2 |
2 |
3 |
7 |
MAT304A |
Cebire Giriş |
2 |
2 |
3 |
6 |
|
MAT305A |
Diferensiyel Geometri |
2 |
2 |
3 |
7 |
MAT306A |
Öklidyen Geometri |
2 |
2 |
3 |
6 |
|
MAT307A |
Küme Teorisi ve Topoloji |
2 |
2 |
3 |
7 |
MAT308A |
Küme Teorisi ve Topoloji |
2 |
2 |
3 |
6 |
|
MAT309M |
Rehberlik |
3 |
0 |
3 |
5 |
MAT310G |
Bilim Tarihi |
2 |
0 |
2 |
4 |
|
MAT311G |
Seçmeli-(Mat. Felsefesi) |
2 |
0 |
2 |
4 |
MAT312M |
Öğretme Öğrenme Kuram ve Yaklaşımları |
3 |
0 |
3 |
4 |
|
MAT313G |
Seçmeli-(WEB tasarımı) |
2 |
0 |
2 |
4 |
MAT314M |
Seçmeli-(Matematiksel Düşünme) |
2 |
2 |
3 |
4 |
|
MAT315G |
Seçmeli-(Demok.ve İns.Hak.) |
2 |
0 |
2 |
4 |
MAT316M |
Seçmeli-(Grafik Yazılımları ve Animasyon) |
2 |
2 |
3 |
4 |
|
MAT317G |
Seçmeli-(Çev.ve İns.Sağlığı) |
2 |
0 |
2 |
4 |
MAT318M |
Seçmeli-(Kağıt Katlama ve Matematiksel Origami) |
2 |
2 |
3 |
4 |
|
MAT319G |
Seçmeli-(Genel EkO.Bil.) |
2 |
0 |
2 |
4 |
MAT320M |
Seçmeli-(Problem Çözme) |
2 |
2 |
3 |
4 |
|
MAT321G |
Seçmeli -(Alan. Yab.Eser.Çev.) |
2 |
0 |
2 |
4 |
MAT322M |
Seçmeli-(Matematikte Özel Öğretim) |
2 |
2 |
3 |
4 |
|
MAT323G |
Seçmeli-(Türkiye Beş. ve Ek. Coğr. ) |
2 |
0 |
2 |
4 |
|
|
|||||
MAT325G |
Seçmeli-(Temel Hukuk) |
2 |
0 |
2 |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
MAT327G |
Seçmeli-(Diğer Anabilim Dalla) |
2 |
0 |
2 |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
TOPLAM |
11 |
6 |
14 |
30 |
TOPLAM |
13 |
8 |
17 |
30 |
||
|
DÖRDÜNCÜ SINIF |
|
|
DÖRDÜNCÜ SINIF |
|
|
|
|
||||
|
7 YARIYIL DERSLERİ |
|
|
8 YARIYIL DERSLERİ |
|
|
|
|
||||
B.KODU |
DERSİN ADI |
T |
U |
K |
AKTS |
B.KODU |
DERSİN ADI |
T |
U |
K |
AKTS |
|
MAT401A |
Dönüşümler ve Geometriler |
2 |
2 |
3 |
6 |
MAT402A |
Sayısal Yöntemler ve Diskret Matematik |
2 |
2 |
3 |
6 |
|
MAT403A |
Komp. Değiş. Fonk.Teorisi |
2 |
2 |
3 |
6 |
MAT404M |
Özel Öğretim Yöntemleri II |
2 |
2 |
3 |
6 |
|
MAT405G |
Modelleme |
2 |
2 |
3 |
3 |
MAT406M |
Mat. ve Mat.Eğt. Bilg. Kul. |
2 |
2 |
3 |
5 |
|
MAT407M |
Program Geliş. ve Öğretimi |
3 |
0 |
3 |
3 |
MAT408M |
Ölçme ve Değerlendirme |
3 |
0 |
3 |
4 |
|
MAT409M |
Özel Öğretim Yöntemleri I |
2 |
2 |
3 |
6 |
MAT410M |
Seçmeli-(Mat. Sın.İşbir.öğr.) |
2 |
2 |
3 |
3 |
|
MAT411G |
Seçmeli-(Topl.Hiz.Uygula.) |
1 |
2 |
2 |
2 |
MAT412M |
Seçmeli-(Mat.Eğit.Fels.) |
2 |
2 |
3 |
3 |
|
MAT413G |
Seçmeli-(Güzel Kon ve Sun.Bec.) |
1 |
2 |
2 |
2 |
MAT414M |
Seçmeli-(Mat.Öğret.Yakl.) |
2 |
2 |
3 |
3 |
|
MAT415G |
Seçmeli-(Drama) |
1 |
2 |
2 |
2 |
MAT416M |
Seçmeli-(Mat.Eğt.Seçme K.) |
2 |
2 |
3 |
3 |
|
MAT417G |
Seçmeli-(Yeni ve Yakın.Tarihi) |
1 |
2 |
2 |
2 |
MAT 418A |
İst. ve Nicel Araş. Yöntem. |
2 |
2 |
3 |
3 |
|
MAT419G |
Seçmeli-(Diğer AB’ından Seçilen Bir Ders) |
2 |
0 |
2 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
MAT 421A |
Olasılık |
2 |
2 |
3 |
4 |
|
||||||
TOPLAM |
14 |
12 |
20 |
30 |
|
TOPLAM |
13 |
10 |
18 |
30 |
||
|
BEŞİNCİ SINIF |
|
|
BEŞİNCİ SINIF |
|
|
|
|
||||
|
9 YARIYIL DERSLERİ |
|
|
10 YARIYIL DERSLERİ |
|
|
|
|
||||
B.KODU |
DERSİN ADI |
T |
U |
K |
AKTS |
|
|
|
|
|
|
|
MAT501A |
Soyut Cebir |
2 |
2 |
3 |
6 |
B.KODU |
DERSİN ADI |
T |
U |
K |
AKTS |
|
MAT503M |
Öğretim Tek. ve Mater.Tas. |
2 |
2 |
3 |
7 |
MAT502A |
Sayılar Teorisi |
2 |
2 |
3 |
6 |
|
MAT505M |
Okul Deneyimi |
1 |
4 |
3 |
6 |
MAT504M |
Alan Eğitimi Araş. Projesi |
2 |
2 |
3 |
6 |
|
MAT507A |
Seçmeli -(Küresel Geometri) |
2 |
2 |
3 |
6 |
MAT506M |
Öğretmenlik Uygulaması |
2 |
6 |
5 |
7 |
|
MAT509A |
Seçmeli -(Mat. Yazılımları) |
2 |
2 |
3 |
6 |
MAT508A |
Öklidyen Olmayan Geo. |
2 |
2 |
3 |
6 |
|
MAT511A |
Seçmeli -(CebirDenk.Çözüm.) |
2 |
2 |
3 |
6 |
MAT510A |
Seçmeli -(Uyg.Matematik) |
2 |
2 |
3 |
5 |
|
MAT513A |
Seçmeli -(Mat.Tem.Kav.I) |
2 |
2 |
3 |
6 |
MAT512A |
Seçmeli -(Ana.Özel Kon.) |
2 |
2 |
3 |
5 |
|
MAT515A |
Seçmeli -(Fonksiyonel Analiz) |
2 |
2 |
3 |
6 |
MAT514A |
Seçmeli -(Mat.Tem.Kav.II) |
2 |
2 |
3 |
5 |
|
MAT517M |
Seçmeli-(Mat. Ders.Prog.Gel.) |
2 |
0 |
2 |
5 |
MAT516A |
Seçmeli -(Lebesque İnt.) |
2 |
2 |
3 |
5 |
|
MAT519M |
Seçmeli-(Mat.Eğt.Aktif Öğr.) |
2 |
0 |
2 |
5 |
MAT518A |
Seçmeli-(Fourier Analizi) |
2 |
2 |
3 |
5 |
|
MAT521M |
Seçmeli-(Mat.Sın.Ölç.ve Değ.) |
2 |
0 |
2 |
5 |
MAT520A |
Seçmeli-(Ceb. Özel Kon.) |
2 |
2 |
3 |
5 |
|
MAT523M |
Seçmeli- (Yaşanan Geometri ) |
2 |
0 |
2 |
5 |
MAT522A |
Seçmeli-(Bilg.Dest.Mat.) |
2 |
2 |
3 |
5 |
|
MAT525M |
Seçmeli-(Matematik Eğt. Yap. Araş) |
2 |
0 |
2 |
5 |
MAT 524A |
Seçmeli-(Geo. Özel Kon.) |
2 |
2 |
3 |
5 |
|
|
TOPLAM |
9 |
10 |
14 |
30 |
|
TOPLAM |
10 |
14 |
17 |
30 |
İÇERİKLER
MAT 105A Soyut Matematik-I (223): Önerme Tanımı, Birleşik Önermeler, Doğruluk Tabloları, Mantıksal Denklik, Mantıksal gerektirme, Sonuç Çıkarma Kuralları, Açık Önermeler ve Niceleyiciler İspat Yöntemleri, Sezgisel Olarak Küme Tanımı, Kümelerin Gösterimi Kümeler Üzerinde İllemler ve Küme Kuralları, Sonlu Sonsuz Küme Tanımı ve Örnekler, Kartezyen Çarpım, Bağıntı Tanımı, Bir Bağıntının Yönlü Grafı(Çizge)Ters Bağıntı ve İki Bağıntının Birleşimi, Denklik Bağıntısı ve Kısmi Sıralama Bağıntısı, Seçme Aksiyomu ve Zorn Lemması, Fonksiyonların Temel ÖzellikleriSonlu Kümeler, Güvercin Yuvası İlkesi, Sayılabilir ve sayılamaz Sonsuz Kümeler, Bir Kümenin Kardinali, Denk Kümeler.
MAT 106A Soyut Matematik (232): n –li İşlemler, Grup, Altgrup ve Grup Homomorfizamaları, Halka, Tamlık Bölgesi, Cisim, Althalka , Halka Homomorfizmaları; Doğal sayıların Peano Aksiyomlarıyla Takdimi ve Temal Özellikieri, Tam Sayıların İnşası ve Temel Özellikleri, Sıralı Tamlık Bölgeleri, Rasyonel Sayıların İnşası, Doğal Sayıların Bölünebilme Özellikleri; Reel Sayıların Geometrik Takdimi, Reel Sayların Tamlık Özelliği.
MAT 107A Lineer Cebir(223): lineer denklem sistemleri. Matrisler, matris işlemleri, özel tip matrisler. Bir matrisin eşelon formu, Gauss eliminasyonu. Elementer matrisler ve bir matrisin tersi. Denk matrisler. Vektör uzayları ; altuzaylar, lineer bağımsızlık, lineer kombinasyonlar ; baz ve boyut ; kkordinatlar ve izomorfizmalar ; bir matrisin rankı. İç çarpım uzayları
MAT 108A Lineer Cebir(223): Lineer dönüşümler ve matrisler, bir lineer dönüşümün matrisi. Lineer dönüşümlerin vektör uzayı ve matrislerin vektör uzayı, benzerlik. Determinantlar ve özellikleri, kofaktör açılımları, bir matrisin tersi, determinantların diğer uygulamaları. Öz değer ve öz vektörler, köşegenleştirme, simetrik matrislerin köşegenleştirilmesi, reel kuadratik formlar
MAT 109A Tek Değişkenli Analiz (425): Temel kavramlar. Limit ve özellikleri, fonksiyon, fonksiyonların sürekliliği ve sürekli fonksiyonların özellikleri. Türev, türev alma kuralları ve genel teoremler. Konvekslik, maksimum ve minimum. Kapalı fonksiyonların türevleri. Geometrik uygulamalar. İntegral, genel teoremler. Alan hesapları, dönel yüzeylerin hacimlerinin hesabı, dilimleme yoluyla hacim hesabı.
MAT 110A Tek Değişkenli Analiz(425): İntegral yardımıyla tanımlanan fonksiyonlar; üstel, logaritmik, hiperbolik fonksiyonlar. Ters trigonometrik ve hiperbolik fonksiyonlar ve bunlarla ilgili türev ve integral formülleri. İntegrasyon teknikleri. Kutupsal koordinatlar, kutupsal koordinatlarda alan ve yay uzunluğu hesabı. Genelleştirilmiş integraller. L’Hospital kuralı. Diziler ve seriler. Yakınsaklık ve ıraksaklık testleri. Kuvvet serileri ile tanımlanan fonksiyonlar. Taylor serileri.
MAT112A Bilgisayar Okur Yazarlığı (223) : Temel bilgisayar donanımı, İşletim sistemleri hakkında genel bilgiler, Microsoft Windows işletim sisteminin tanıtılması, Microsoft Office Word, Microsoft Office Excel ve Microsoft Office Powerpoint uygulamaları.
MAT101 Türk Dili(202): Yazı dilinin ve yazılı iletişimin temel özellikleri, yazı dili ile sözlü dilin arasındaki temel farklar. Anlatım: yazılı ve sözlü anlatım; öznel anlatım, nesnel anlatım; paragraf; paragraf türleri (giriş-gelişme-sonuç paragrafları). Metnin tanımı ve metin türleri (bilgilendirici metinler, yazınsal metinler); metin olma koşulları (bağlaşıklık, tutarlılık, amaçlılık, kabul edilebilirlik, durumsallık, bilgisellik, metinler arası ilişkiler). Yazılı anlatım (yazılı kompozisyon: serbest yazma, planlı yazma); planlı yazma aşamaları (konu, konunun sınırlandırılması, amaç, bakış açısı, ana ve yan düşüncelerin belirlenmesi; yazma planı hazırlama, kâğıt düzeni); bilgilendirici metinler (dilekçe, mektup, haber, karar, ilan/reklam, tutanak, rapor, resmi yazılar, bilimsel yazılar) üzerinde kuramsal bilgiler; örnekler üzerinde çalışmalar ve yazma uygulamaları; bir metnin özetini ve planını çıkarma; yazılı uygulamalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme.
MAT102G Türk Dili(202) :Sözlü dilin ve sözlü iletişimin temel özellikleri. Sözlü anlatım; konuşma becerisinin temel özellikleri (doğal dili ve beden dilini kullanma); iyi bir konuşmanın temel ilkeleri; iyi bir konuşmacının temel özellikleri (vurgu, tonlama, duraklama; diksiyon vb.). Hazırlıksız ve hazırlıklı konuşma; hazırlıklı konuşmanın aşamaları(konunun seçimi ve sınırlandırılması; amaç, bakış açısı, ana ve yan düşüncelerin belirlenmesi, planlama, metni yazma; konuşmanın sunuluşu). Konuşma türleri:(karşılıklı konuşmalar, söyleşi, kendini tanıtma, soruları yanıtlama, yılbaşı, doğum, bayram v.b. önemli bir olayı kutlama, yol tarif etme, telefonla konuşma, iş isteme, biriyle görüşme/röportaj yapma, radyo ve televizyon konuşmaları, değişik kültür, sanat programlarına konuşmacı olarak katılma v.b.). Değişik konularda hazırlıksız konuşma yapma, konuşma örnekleri üzerinde çalışmalar ve sözlü anlatım uygulamaları, konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme
MAT101G Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I(202): Kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynakların tanımı, Sanayi Devrimi ve Fransız Devrimi, Osmanlı Devleti’nin Dağılışı (XIX. Yüzyıl), Tanzimat ve Islahat Fermanı, I. ve II. Meşrutiyet, Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı, Mondros Ateşkes Antlaşması, Wilson İlkeleri, Paris Konferansı, M. Kemal’in Samsun’a Çıkışı ve Anadolu’daki Durum, Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, Mebusan Meclisinin Açılışı, TBMM’nin Kuruluşu ve İç İsyanlar, Teşkilat-ı Esasi Kanunu, Düzenli Ordunun Kuruluşu, I. İnönü, II. İnönü, Kütahya-Eskişehir, Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz, Kurtuluş Savaşı sırasındaki antlaşmalar, Lozan Antlaşması, Saltanatın Kaldırılması
MAT102G Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II(202): Siyasi alanda yapılan devrimler, siyasi partiler ve çok partili siyasi hayata geçiş denemeleri, hukuk alanında yapılan devrimler, toplumsal yaşayışın düzenlenmesi, ekonomik alanda yapılan yenilikler. 1923-1938 Döneminde Türk dış politikası, Atatürk sonrası Türk dış politikası, Türk Devriminin İlkeleri: (Cumhuriyetçilik, Halkçılık, Laiklik, Devrimcilik, Devletçilik, Milliyetçilik). Bütünleyici ilkeler.
MAT111M Eğitim Bilimine Giriş(303): Eğitimin temel kavramları, eğitimin diğer bilimlerle ilişkisi ve işlevleri (eğitimin felsefi, sosyal, hukuki, psikolojik, ekonomik, politik temelleri), eğitim biliminin tarihsel gelişimi, 21.yüzyılda eğitim biliminde yönelimler, eğitim biliminde araştırma yöntemleri, Türk Milli Eğitim Sisteminin yapısı ve özellikleri, eğitim sisteminde öğretmenin rolü, öğretmenlik mesleğinin özellikleri, öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalar ve gelişmeler.
MAT114M Gelişim Psikolojisi(303): Gelişimle ilgili temel kavram ve ilkeler, gelişim kuramları, gelişim dönemleri, çocukluk ve ergenlik dönemlerinin bedensel, bilişsel, kişilik ve ahlak gelişimi, ergenlik dönemi sorunlarıve bunlarla baş etme yolları.
MAT 201Analitik Geometri(223): Düzlemde Dik Koordinatlar, Vektörler, İç Çarpım, Vektörel Çarpım, Karma Çarpım, Doğru, Düzlem, Doğru-düzlem ilişkisi, Doğru ve Düzleme Göre Simetri, Yansıma, Dört Yüzlünün Hacmi, Düzlemde Koordinat Dönüşümleri: Dönme, Öteleme, Konikler: Çember, Parabol, Elips ve Hiperbol.
MAT202 Analitik Geometri(223): Uzayda Dik Koordinatlar, Genel Anlamda Konikler, Konik Demetleri, Eğri ve Gösterimleri, Yüzeyler: Küre, Elipsoit, Silindir, Koni, Bir ve İki Kanatlı Hiperboloitler, Eliptik Paraboloit, Hiperbolik Paraboloit, Uzayda Koordinat Dönüşümleri, Uzayda Silindirik ve Küresel Koordinatlar
MAT203A Çok Değişkenli Analiz(223): Çok değişkenli fonksiyonlar. Limit ve süreklilik. Kısmi türevler ve n değişkenli fonksiyonların diferansiyeli . Geometrik uygulamalar, Kapalı fonksiyonlar, Ters fonksiyonlar, Yöne göre türev. Çok değişkenli fonksiyonların maksimum ve minimumları, Lagrange çarpanları.
MAT204 A Çok Değişkenli Analiz(223): Çok katlı integraller: Çok katlı integrallerin yapılandırılması, Ardışık integral ve çok katlı integrallerin hesabı ve uygulamaları, Jacobien matris. Değişken değiştirme. Silindirik ve küresel koordinatlarda çok katlı integraller, Vektör değerli fonksiyonlar,vektör alanları, Düzlemde eğrisel integral ve temel özellikleri, vektör alanının gradienti, İntegralin yoldan bağımsızlığı, Green teoremi., Yüzeyler üzerinde İntegral, Stokes ve Divergence Teoremi.
MAT 205A Bilgisayar Programlama(223): Programlama dili kavramı, programlama dillerinin sınıfları, algoritma kavramı, problem çözmeye algoritmik yaklaşım, Turbo Pascal for Windows editörünün kullanımı, bir Pascal programının anatomisi, Pascal dilinin bileşenleri, değişken kavramı ve tanımlanması, veri türleri, operatörler (aritmetik, mantıksal, karşılaştırma), değer atama, temel giriş-çıkış komutları (writeln, readln), koşullu yapılar, döngü yapıları, karakterdizi(string) komutları, sayısal işlem komutları, tek ve iki boyutlu dizinli değişkenler, alt program kavramı ve Pascal’da altprogram türleri.
MAT 206 A Bilgisayar Yazılımı(223): Pascal’da unit kavramı ve tanımlanması, bazı sistem unit’lerinin kullanımı (wincrt, windos vb), Pascal’da dosyalama sistemleri (metin türü dosyalar ve kayıt esaslı dosyalar), temel veritabanı işlemlerini gerçekleştiren yazılımların tasarlanması, proje.
MAT207A Olasılık(223): Temel olasılık kavramları, Permütasyonlar ve kombinasyonlar, Olasılığa giriş, Rastgele değişkenler ve beklenen değerler, Önemli bazı kesikli dağılımlar, Önemli bazı sürekli olasılık dağılımlar.
MAT208A İstatistik ve Nicel Araş. Yöntemleri(223): Örnek seçimi, Verilerin düzenlenmesi ve analizi, Örnekleme dağılımları ve tahmin etme, İstatistiksel sonuç çıkarma: hipotez testi, Ki-Kare testleri, Regresyon ve korelâsyon, Varyans analizi, İndeks sayılar, Zaman serileri.
MAT209A Diferansiyel Denklemler(223): Temel teori, Bazı elemanter diferansiyel denklemlere bakış, Euler metodu, Birinci mertebeden denklemler : Değişkenlerine ayrılabilir denklemler, Birinci mertebeden lineer denklemler, Tam diferansiyel denklemler, Homojen denklemler, Bernouelli ve Riccati denklemleri ; Dik ve eğik yörüngeler, İkinci ve daha yüksek mertebeden lineer diferansiyel denklemler, Sabit katsayılı homojen denklemler: Reel kökler ve kompleks kökler, Homojen olmayan denklemler: Belirsiz katsayılar metodu, Kısa metotlar, Parametrelerin değişimi metodu, Diferansiyel denklemlerin uygulamaları.
FİZ211A Temel Fizik(404): Fizik ve ölçme, Vektörler, Tek boyutta hareket, İki boyutta hareket, Hareket kanunları, Dairesel hareket ve Newton kanunlarının bazı uygulamaları, İş ve enerji, Potansiyel enerji ve enerjinin korunumu, Çizgisel momentum, itme, çarpışmalar
FİZ 210A Temel Fizik(404): Elektrik alanları, Gauss Yasası, Elektriksel potansiyel, Sığa ve Dielektrikler, Akım ve direnç, Doğru akım devreleri, Manyetik alanlar, Manyetik alanın kaynakları, Faraday yasası, İndüktans, Alternatif akımlar
FİZ 213A Fizik Laboratuarı I(021) : Bir deneyin analizi, Bir doğru boyunca hareket hız ve ivme, Sabit bir kuvvet etkisi ile hız değişmeleri, İvmenin kuvvet ve kütleye bağlılığı,Eylemsizlik ve çekim kütleleri, Merkezcil kuvvet, Basit harmonik hareket, Çekim potansiyel enerjisinde değişim, Yay Potansiyel enerjide değişmeler, Bir itmede momentum değişmeleri, Merkezi olan çarpışmalar, Merkezi olmayan çarpışma.
FİZ 212A Fizik Laboratuarı II (Elektrik)(021): Suyun elektrolizi, wheaststone köprüsü metodu ile bilinmeyen bir direncin değerinin ölçülmesi, dirençlerin seri ve paralel bağlanması, elektromotor kuvvetinin bulunması, bakır sülfatın elektrolizi, kalorinin mekanik eşdeğeri, üzerinden akım geçen bir telin manyetik alanı, üzerinden akım geçen bir halkanın merkezindeki manyetik alan.
MAT215G Mesleki Yabancı Dil-I(202): Matematik ve Matematik Eğitimi ile ilgili temel konulardan söz eden metinlerin çevirisi.
MAT214G Mesleki Yabancı Dil-II(202): Matematik ve Matematik Eğitimi ile ilgili temel konulardan söz eden metinlerin çevirisi.
MAT217M Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi(202): Türk eğitim sisteminin amaçları ve temel ilkeleri, eğitimle ilgili yasal düzenlemeler, Türk eğitim sisteminin yapısı, yönetim kuramları ve süreçleri, okul örgütü ve yönetimi, okul yönetiminde personel, öğrenci, öğretim ve işletmecilikle ilgili işler, okula toplumsal katılım.
MAT216M Sınıf Yönetimi(202): Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıf yönetiminin tanımı, sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri, sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama, sınıfı fiziksel olarak düzenleme, sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi, sınıfta zamanın yönetimi, sınıf organizasyonu, öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma (örnekler ve öneriler).
MAT 303A Cebire Giriş(223): İkili işlemler, Grup Tanımı ve Elemanter Özellikler, Alt gruplar, Permütasyon grupları, Düzgün n-genin Simetri Grubu, Yörünge, Devirli Permutasyonlar, Tek ve Çift permutasyonlar, Devirli Gruplar, Homomorfizmalar, Kosetler ve Lagrange Teoremi, Normal alt gruplar, Bölüm grupları, İzomorfizma teoremleri, Bir Grubun Bir Küme Üzerine Etkisi, Burnside Teoremi ve Uygulamaları, p- Grupları ve Sylow Teoremleri, n >4 için An Basitliği.
MAT 304A Cebire Giriş(223): Halka Tanımı ve Örnekler, Althalkalar, Homomorfizmalar, Bazı Komütatif Olmayan Halka Örnekleri, İdealler, Bölüm Halkaları, İzomorfizma Teoremleri, Bir Tamlık Bölgesinin Kesirler Cismi, Bir Halka Üzerinde Tanımlı Polinomların Halkası, Değer Homomorfizması, Bir Cisim Üzerinde Tanımlı Polinomlar Halkasında Çarpanlara Ayırma, Eisenestein İndirgenmezlik Kriteri. Tektürlü Çarpanlara Ayırma Bölgeleri(TÇAB), ebob, ekok, TÇAB olmayan tamlık bölgesi örnekleri, Öklid Bölgeleri, Gauss Tamsayıları.
MAT305A Diferansiyel Geometri(223): Eğriler teorisi : Parametre dönüşümü, Birim teğet vektör, Birim asli normal vektör, Eğrilik çemberi, Eğrilik yarıçapı, Eğrilik fonksiyonu, Birim binormal vektör, Burulma, Oskülatör düzlem, Rektifiyan düzlem, Normal düzlem, Frenet formülleri, Eğrilik küresi, Eğrilik ekseni, Keyfi parametreli eğriler için Frenet formülleri, Eğriliklerin geometrik anlamı, Helix eğrisi, Küresel eğriler, Bertrand eğrileri, İnvolüt ve evolüt.
MAT307A Kümeler Teorisi ve Topoloji(223): Topoloji kavramının tanıtımı: Metrik Uzay, Açık yuvarlar ve açık kümeler, metrik uzaylarda yakınsama ve metrik uzayların tamlığı, Kapanış notası, yığılma noktası, kapalı kümeler, açık kümelerin özellikleri, metrik uzaylarda süreklilik,topoloji tabanı, Topolojinin tanımı, Alt uzay ve Çarpım Uzayı, Alt kümelerin içi, dışı, sınırı, yığılma noktaları ve kapanışı, Hausdorff Uzayı ve özellikleri.
MAT308A Kümeler Teorisi ve Topoloji(223): Süreklilik: Diziler ve yakınsama, Fonksiyonların Sürekliliği, Topolojik eş yapılı olma, Sürekli Fonksiyonların İnşası, Topolojik uzayların İrtibatlılığı: irtibatlılık ve temel özellikleri, Reel sayı doğrusunun ve nin irtibatlı alt kümeleri, ara değer teoremi eğrisel ve lokal eğrisel irtibatlılık, irtibatlı ve eğrisel irtibatlı bileşeler ve özellikleri. Kompakt Uzaylar: kompaktlık kavramı ve özellikleri, Reel sayı doğrusunun ve nin kompakt alt kümeleri Limit kompaktlık, dizisel kompaktlık ve aralarındaki ilişkiler, Lebesgue sayısı, Düzgün süreklilik.
MAT321G Seçmeli(Alandaki yabancı Eserlerden Çeviri)(202): Analiz, Geometri ve Cebir Derslerindeki temel konulardan söz eden metinlerin çevirisi
MAT312M Öğretme Öğrenme Kuam ve Yaklaşımları(202): Konu alanında öğretim yöntemleri öğrenme-öğretme süreçleri genel öğretim yöntemlerinin konu alanı öğretimine uygulanması, konu alanındaki ders kitaplarının eleştirisel bir açıyla incelenmesi ve özel öğretim yöntem ve stratejileri ile ilişkilendirilmesi. Micro öğretim uygulamaları, öğretimin değerlendirilmesi
MAT314M Seçmeli (Matematiksel Düşünme) (202): İleri matematiksel düşünmenin psikolojisi, İleri matematiksel düşünme süreçleri, Matematiksel yaratıcılık, Matematiksel ispat, Matematik öğretme ve öğreniminde tanımların rolü, İleri matematiksel kavramların inşasında kavramın ve sembollerinin rolü, İleri matematiksel düşünmede yansıtıcı soyutlama.
MAT316M Seçmeli (Grafik Yazılımları ve Animasyon (202) Grafik iletişimi nedir? Grafik tasarım nedir? Tasarım süreci ve ilkeleri; Grafik tasarımının tarihçesi; Grafik tasarımında yaratıcılık; Grafikte temel tasarım elemanları; (Nokta, Çizgi, Şekil-Biçim, Form, Doku, Leke, Renkler); Grafik Tasarımın Uygulama Alanları (Tipografik İletişim, Grafik Simgeler -Amblem, Simgesel İşaret, Logo ve Ticari Markalar-, Görsel Kimlik Tasarımı, Afiş Tasarımı); Temel Grafik Bilgisi (Piksel Derinliği, Sıkıştırma, Resim Formatı Seçimi, Çözünürlük); Grafik Çizim Programı (Photoshop, Fireworks, vb.), Animasyon kavramı; Animasyonda frame kavramı; Animasyonda layer kavramı; Animasyon türleri; Animasyonda script dilini kullanarak küçük programlar geliştirme; Eğitimde animasyonun kullanım ilkeleri.
MAT322M Seçmeli(Matematikte Özel Eğitim) (202): Bu ders değişik öğrenim ihtiyaçları ve karakteristiklerine sahip kişilerin eğitimini inceleyecek. Öğretmen adayları, mevcut yöntemleri ve etkinlikleri bu kişilerin ihtiyaçlarına göre değiştirmeyi öğrenecekler.
MAT302G Yabancıl Dil-I (202) Universite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır.
MAT301G Yabancı Dil-II (202): Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır.
MAT309M Rehberlik(303): Temel kavramlar, öğrenci kişilik hizmetleri, psikolojik danışma ve rehberliğin bu hizmetler içerisindeki yeri, rehberliğin ilkeleri, gelişimi, psikolojik danışma ve rehberliğin çeşitleri, servisler (hizmetler), teknikler, örgüt ve personel, alandaki yeni gelişmeler, öğrenciyi tanıma teknikleri, rehber-öğretmen işbirliği, öğretmenin yapacağı rehberlik görevleri.
MAT313 G Seçmeli (Web Tasarımı)(202): Grafik arayüz oluşturma, WEB sayfalarını oluşturma HTML, HTML konuları, CSS konuları, yardımcı yazılımlar
MAT315G Seçmeli(Demokrasi ve İnsan Hakları)(202): Hak, özgürlük, eşitlik, birey (kişi), insan hakları, temel haklar; Kamuyu adaletle yönetmenin anlamı, herkesin insan haklarından yararlanmasının anlamı, Lâik devlet, hukuk devleti ve sosyal devlet ile insan hakları arasında ilişkiler, devlet ile adalet arasında ilişkiler, Devletin yasama, yürütme ve yargı organlarının birbirleri ve insan hakları ile olan ilişkileri
MAT311G Seçmeli(Matematik Felsefesi)(202): Sayıların Tarihöncesi; Yunan Uygarlığında Matematiğin Gelişimi; Mısır-Mezopotamya’da Matematik; Antik Yunan’da Matematik ; Öklid dışı Geometriler ; Öklid Aksiyomları; Öklidyen düzlem aksiyomlarının Hilbert tarafından yeniden düzenlenişi; Öklidyen olmayan geometrinin değerlendirmesi ; Öklid Dışı Geometri Anlayışında Değişiklik; Geometri ve Öklid Dışı Geometrilerin Öğretimdeki Yeri ve Önemi; Matematiğin temellerine ait felsefi görüşler; Limitin Tanımı; Matematiğin Aritmetikleştirilmesi; Godel’in Klasik Matematiğe bakışı; Godel’in Modern Matematiğie bakışı
MAT320M Seçmeli( Problem Çözme)(223): Problem ve problem çözme nedir? problem çeşitleri ve yapıları, Problem çözme süreçleri, peoblem çözme stratejileri, problem çözme yoluyla matematik öğretimi, probleme dayalı bir dersin tasarlanması, Matematik öğretmede kullanılan iyi bir problemin özellikleri.
MAT318 M Seçmeli (Kağıt Katlama ve Matematiksel Origami)(203): Giriş. Kağıt katlama postulatları. Temel inşaları katlama. Kağıt katlama ile tasvir edilen yansımalarla geometrik kavramların açıklanması. Kağıt katlama ile çemberlerin özelliklerini gösterme. Kağıt katlama ile cebir. Kağıt katlayarak ve keserek çokgen ve yıldız inşa etme. Kağıt düğümler bağlayarak çokgen oluşturma. Kağıt katlama ile simetri
MAT 306A Ökidyen Geometri(223): Trigonometrik Çember, Trigonometrik Fonksiyonlar, Sinüs ve Kosinüs Kuralları, Geometrik Yerler, Açıortay Teoremi, Çemberde Çevre Açı ve Merkez Açı, Çemberde İç ve Dış Açılar, İki Çemberin Kuvvet Ekseni, Üçgende Açıortaylar, Üçgende Yükseklikler, Açıortay ve Yükseklik, Üçgende Kenarortaylar, Stewart Teoremi, Kirişler Dörtgeni, Batlamyüs Teoremi, Üçgenin İç ve Dış Çemberleri ile İlgili Özellikler, Eueler Teoremi, Dönme, Öteleme ve Uygulamaları; Yansıma ve Uygulamaları; Simetri ve Uygulamaları, Örüntüler, Süslemeler, Fraktalar
MAT310G Bilim Tarihi(202): Bilimin eski Yakındoğu uygarlıklarından bu yana evrimi İyonya-Helen, İslam-Türk (Arap, Horosan, Selçuk, Endülüs, Osmanlı) dönemlerinde bilim. Bu dönemlerde ve Rönesanstan bu yana “batıda” Astronomi, Matematik, Fizik, Tıp, Biyoloji vb. bilim dallarının gelişmesi. 20.yüzyıl bilim ve teknoloji devrimleri.
MAT401A Dönüşümler ve Geometriler(223): Geometrik dönüşümler; tanım ve özellikleri, geometrik değişmezler, dönüşüm gurubu. Euclidyen düzlemde hareketler; hareket ve kongrüans, ötelemeler, dönmeler, yansımalar, ötelemeli yansımalar, katı (direkt) ve ters (indirekt) hareketler. Benzerlik dönüşümleri; radyal dönüşümler, metrik grup ve metrik geometri. Afin dönüşümler; afin gurup, afin özellikler, afin eşdeğerlik ve afin geometri. Projektif dönüşümler; izdüşümler, projektif özellikler, harmonik bölme ve projektif eşdeğerlik. Topolojik dönüşümler, topolojik eşdeğerlik.
MAT403A Kompleks Değişkenli Fonksiyonlar(223): Kompleks sayıların inşası ve kompleks sayıların kutupsal gösterimleri, kompleks terimli dizi ve seriler, kompleks değişkenli fonksiyonlar ve onların sürekliliği,türevleri ,Cauhy-Riemann denklemleri, Harmonik fonksiyonlar Kompleks integraller ,Taylor teoremi ve sonuçları, Laurent teoremi ve Laurent serisi, Singüler noktaların sınıflandırılması, Rezidü kavramı ve Cauchy rezidü teoremi, , Rouche teoremi ve cebirin esas teoremi.
MAT409M Özel Öğretim Yöntemleri I(223) : Matematiğin doğası ve niye matematik öğreniyoruz, problem türleri?; Cumhuriyet devrinde matematik öğretimi; Matematik nasıl yapılır?; Matematikte Anlamayı geliştirme: Matematik eğitiminde temsillerin rolü, zihinsel modeller; Kavram, kavram imajı modellemeler, Somut materyaller, gerçek hayat ve teknoloji yoluyla modellemeler; Problem çözme yoluyla ders yapma; Matematiksel muhakeme, ispat, sezgi ve bunların matematik eğitimindeki rolü, Matematiksel düşünce; Tüm çocuklara matematik öğretmek: Matematik öğrenmede ve anlamada güçlükler; Öğretim yöntem ve teknikleri; Matematiksel etkinliklerin hazırlanması ve kullanımı.
MAT404M Özel Öğretim Yöntemleri II(223): Bu derste, ders planı, sınıf yönetimi, ölçme-değerlendirme ve matematik müfredatı ele alınacaktır. Özel Öğretim Yöntemleri I’ dedeğinilenmatematik için önerilen öğretim yöntem ve stratejileri, ders planı, sınıf yönetimi, ölçme-değerlendirme gibi konular için taban olacaktır. Dönem boyunca, matematik ve matematik öğretme hakkındaki düşüncelerinizi gözden geçirmenize ve etkili matematik derslerini planlama ve uygulamanıza fırsat verilecektir.
MAT405G Modelleme (223): Matematiksel modelleme nedir?, veri ile modelleme, matematiksel modellerin kullanımı, teori yardımıyla modelleme.Problemi anlamak, değişken seçmek, varsayımlarda bulunmak, denklemleri çözmek, , çözüm ün yorumlanması ve modellerin geçerliliği, modelin eleştirilmesi ve geliştirilmesi. Modelleme yeteneğinin geliştirilmesi: Modelleme problemleri, benzetim (simülasyon) modellemeleri, boyutsal analiz modellemeleri.
MAT402 Sayısal Yöntemler ve Diskret Matematik(223): Matematiksel muhakeme: İspat Yöntemleri, Matematiksel İndiksüyon. Tekraralama yoluyla yapılan: tanımlar, algoritmalar. Bağıntılar: Bağıntılar ve bu bağıntıların çözümleri, n-li bağıntılar ve uygulamaları: bağıntıların tasviri bağıntıların kapanışları, denklik bağıntısı ve kısmi sıralama, Graflar: Grafların tanıtımı, graf terminolojisi, Grafların tasvirleri ve graf isomorfizmleri,Euler ve Hamilton Eğrileri, En kısa eğriyi bulma problemleri, düzlemsel graflar ve grafları boyama
MAT406 M Matematik ve Matematik Eğitiminde Bilgisayar Kullanımı(223): Bu ders müfredat geliştirme ve planlamada kullanılabilecek çok çeşitli teknolojilik aletlerin kullanımını inceleyecek. Teknolijinin tarihi, yazılım seçimi, ve teknolojinin müfredata integrasyonu, teknolojik kaynakları ve araçları öğretim ihtiyaçlarına göre seçme bağlamında incelenecek. Ayrıca bu ders öğretmen adaylarına mevcut eğitim teknolojilerini tanıştıracak. Kendi eğitimleri ve iş hayatlarında kullanabilecekleri çeşitli teknolojilerin kullanımına hazırlayacak. Öğretmen adaylarından bu değişik teknolojileri kullanmada ve bunların sınıfta kullanım imkanlarını keşfetmede gerekli kabiliyetlere sahip olmaları beklenecek. Teknolojilerin değişik öğrenme tarzlarına sahip öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılamada ne kadar başarılı olabileceğinin incelenmesi dersin en önemli hedefidir.
MAT412M Seçmeli (Matematik eğitim Felsefesi)(223): Bu ders öğretmen adaylarının mevcut matematik eğitimi ile ilgili görüşler hakkında fikir sahibi olmaları için tasarlanmıştır. Öğrenciler, matematik eğitiminin felsefi ve tarihi altyapılarını inceleyecek. Felsefi ve tarihi çerçeveden, şu anki matematik eğitimin ile ilgili görüşleri analiz edecekler.
MAT414M Seçmeli(Matematik Öğretiminde Yaklaşımlar)(223): Matematik öğretiminde diğer disiplinlerden ve araçlardan nasıl yararlanılabileceği ele alınacaktır. Örneğin fotoğraf, pul, tarih kullanımı. Bu ders, matematikte bazı anahtar kavramların tarihi orijin ve gelişimlerini inceleyecek. Sayı sistemleri, numerasyon ve hesap yöntemleri, sayı teorisi, cebir, geometri, analitik geometri ve genel matematik gibi konular bu incelemede kullanılacak. Ayrıca bir matematik probleminin çözümünde kullanılabilecek farklı çözüm stratejilerinin belirlenmesi, öğrenciler tarafından çözülmüş problemlerin çözümlerinin incelenmesi, öğrencilerin çözümlerindeki hataların ortaya çıkmasındaki kavram yanılgılarının belirlenmesi, Öğrenci yanılgılarının ortadan kaldırılmasında ne gibi yöntem ve stratejilerin izlenmesi gerektiğinin belirlenmesi amaçlanmaktadır.
MAT 410M Ölçme Ve Değerlendirme(303): Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi, ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık), eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri, geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar (yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler), öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirme, özdeğerlendirme, tutum ölçekleri), ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler, öğrenme çıktılarını değerlendirme, not verme, alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme.
MAT407M Program Geliştirme ve Öğretim(303): Temel kavramlar, eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik ve toplumsal temeller), eğitim programı tasarımı ve modeller, program geliştirme süreci (planlama, tasarı hazırlama, deneme-değerlendirme, programa süreklilik kazandırma). Öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlaması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkilendirilmesi, eğitim ve öğretimde yeni yönelimler (etkin öğrenme,çoklu zeka, yapılandırmacılık, yaşamboyu öğrenme, yaratıcı düşünme, vb.), öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları.
MAT410M Matematik Sınıflarında İşbirliğine Dayalı Öğrenme(223): İşbirliğine dayalı öğrenme grupları. İşbirliğne dayalı öğrenme teknikleri. Geleneksel öğrenme ve işbirliğine dayalı öğrenmenin karşılaştırılması. Matematik sınıflarında işbirliğine dayalı öğrenme yaklaşımına ilişkin literatür taraması. İşbirliğine dayalı öğrenme yaklaşımının matematik sınıflarında uygulanmasına ilişkin örnekler.
MAT 416 M Seçmeli (Matematik Eğitiminde Seçme Konular)(223): Toplum matematiği niçin desteklemektedir?, Cinsiyet eşitliği ve matematik, Lisans üstü Fen programları için matematik araştırma programı niçin gereklidir?, Fen ilmi yapanlarla Mühendislere matematik öğretmeyi niye dava haline getiriyoruz?Toplumun matematik anlayışı, Matematik ders Programları ile öğrenme ve öğretim teorileri uygulamaya ne kadar yansıtılmaktadır? Matematik öğretme ile ilgili okullarda yapılan uygulamalar
MAT 501A Soyut Cebir(223): Cisim Genişlemeleri, Bir Cisim Genişlemesinin Derecesi, Cebirsel ve Transandant Sayılar, Kronecker Teoremi, Sonlu Cisim Genişlemeleri, Cebirsel Kapanış, Geometrik çizimler, Cisim İzomorfizmaları, Bir Alt Cismi Sabit Bırakan Otomorfizmalar Grubu, Frobenius Otomorfizması, Parçalanma cisimleri, İzomorfizma Genişleme Teoremi, Parçalanma Cisimleri ve Normal Genişlemeler, Bir Cisim Genişlemesinin İndeksi, . Ayrılabilir Genişlemeler, Mükemmel Cisimler , İlkel Eleman Teoremi, Galois Teorisine Giriş, Dairesel Genişlemeler, Beşinci Dereceden Bir Polinomun Radikallerle Çözümü.
MAT 502A Sayılar Teorisi(223): Tamsayıların Bölünebilme Özellikleri, En Büyük Ortak Bölen(ebob), En Küçük Ortak Kat(ekok), Asal Sayılar, Aritmetiğin Temel Teoremi, Euler fi- Fonksiyonu, Fermat, Euler ve Wilson Teoremleri. Euler fi-Fonksiyonunun Özellikleri, Kongruensler, Tam ve İndirgenmiş Kalan Sistemleri, Birinci Dereceden Bir Bilinmeyenli Kongruenslerin Çözümü, Çinli Kalan Teoremi, n yinci Dereceden Bir Bilinmeyenli Kongruenslerin Çözümü, Bir Asal Modüle Göre Kongruenslerin Çözümü, Kuadratik Kalanlar, Legendre ve Jacoby Sembolleri, Kuadratik Karşılık Teoremi.
MAT503A Eğitim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme(223): Eğitim teknolojilerinin özellikleri, Eğitim teknolojilerinin kullanımı ve matematik eğitimindeki yeri.Konulara göre materyal hazırlanması: etkinlik, somut materyal, , ders notu vb.Konulara göre teknolojik modeller hazırlanması: animasyonlar, matematiksel yazılımlar, internet tabanlı modeller vbKonulara göre gerçek hayat modelleri hazırlanması.
MAT511A Seçmeli (Cebirsel Denklem Çözümü)(223): 3, 4 ve 5. dereceden polinom denklemlerin çözümleri incelenecektir
MAT513A Seçmeli (Matematik Temel Kavramlar-I)(223): Mantık, İspat, Küme, Bağıntı, Fonksiyon, İşlem, Polinom, Logoritma, Trigonometri, Dizi, Seri, Doğru, Düzlem, Çokgen, Simetri, Yansıma, Çember, Elips, Hiperbol vs. gibi temel kavramlar tarihçesi ile birlikte incelenecektir.
MAT517A Seçmeli (Matematik Dersi Öğretimi ve Program Geliştirme)(223): Program geliştirmede temel teorileri: Mevcut sistemi sürdürme yönünde, mevcut sistemi geliştirme yönünde, Mevcut sisteme karşıt yönde, Sisteme kayıtsız teoriler.Program geliştirme modelleri:ilerlemeci program, öğrenci merkezli program, toplum merkezli program, Konu veya bilgi merkezli Program geliştirmede temel yaklaşımlar:program geliştirmede geleneksel yaklaşımlar,Program geliştirmede geleneksel olmayan yaklaşımlar: toplumsal aktarma teorileri, yorumlayıcı teoriler, sosyal dönüşüm teorileri, yeni program geliştirme teorileri: Ürün hedefli programlar ve çekirdek programlar
MAT504M Alan Eğitim Araş. Projesi(223): Özel Alanda seçilen bir konuda bilimsel araştırma projesi hazırlama, veri toplama, verileri analiz etme, değerlendirme, raporlaştırma ve projeyi sunma.
MAT506M Öğretmenlik Uygulaması(265): Her hafta bir günlük plan hazırlama, uygulama okulunda hazırlanan planı uygulama,uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı ve uygulama öğrencisi tarafından değerlendirilmesi, değerlendirmeler doğrultusunda düzeltmenin yapılması ve tekrar uygulama yapılması, uygulama çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlama.
MAT514A Seçmeli (Matematikte Temel Kavramlar-II)(223): Komkleks sayı, kümelerde sıralama bağıntısı, kümenin çapı, Bazı dönüşümlere lineeer denmesinin gerekçeleri, limit, süreklilik ve türevin geometrik yorumları, limit, süreklilik ve türev kavramlarının çok değişkenli fonksiyonlardaki durumları ile tek değişkenli fonksiyonlardaki durumlarının karşılaştırılması, uzunluk, alan ve hacim kavramları ile aralarındaki ilişkilerin tartışılması, benzerlik, bölme oranı, geometrik yer gibi temel geometrik kavramların tartışılması
MAT509A Seçmeli (Matematik Yazılımları)(223): Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirme, öğretim gereçlerinin geliştirilmesi (çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri, bilgisayar temelli gereçler), eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesi, internet ve uzaktan eğitim, görsel tasarım ilkeleri, öğretim materyallerinin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar, Türkiye’de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu.
MAT505M Okul Deneyimi(143): Öğretmenin ve bir öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleme, öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini, dersi hangi aşamalara böldüğünü, öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını, derste ne tür etkinliklerden yararlandığını, dersin yönetimi için ve sınıfın kontrolü için öğretmenin neler yaptığını, öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini ve öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemleme, okulun örgüt yapısını, okul müdürünün görevini nasıl yaptığını ve okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceleme, okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlama.
MAT521M Seçmeli(Matematik Sınıflarında Ölçme ve Değerlendirme)(202): Değerlendirme nedir?, Öğretim ile değerlendirme arasındaki ilişki, Değerlendirmedeki standartlar, değerlendimenin amaçları, neler değerlendirilmelidir? Biçime yönelik değerlendirme ve özellikleri, Yeküne yönelik değerlendirme ve özellikleri, değerlendirmede kullanılan araçlar ve iyi bir değerlendirme aracının özellikleri
MAT525M Seçmeli (Matematik Eğitiminde Yapılan Araştırmalar)(202): Matematik eğitiminde yapılan araştırmalardaki temel konular: Matematik Eğitiminde yaklaşımlar ve etkilikleri;Matematiksel kavramların öğretimi; Matematik sınıflarında ölçme ve değerlendirme; Ders tasarlama ve uygulama;Öğretmen ve öğretmen adaylarının Alan ve alan eğitimi Bilgileri; Matematikteki temel becerilerin geliştirilmesi;Program geliştirme ve program değerlendirme, Matematiksel fikir ve kavramları soyutlama, genelleme, sembolleştirme, modelleme ve ispat; Öğretmen yetiştirme;Kavram Yanılgıları ve öğrenme eksiklikleri,Matematiksel kavramlara ait kavram imajları
MAT518A Seçmeli (Fourier Analizi)(223): Trigonometrik seriler, Fourier Serileri ve bu serilerin yakınsaklığı, Genelleştirilmiş Fourier Serileri, Fourier serilerinin uygulamaları, Ortogonal fonksiyonların Fourier serileri ve tamlık. Fourier serilerinin türevleri ve integralleri
MAT510A Seçmeli (Uygulamalı Matematik)(223): Fourier serileri , Eylemsizlik momentleri, Kütle, Ağırlık merkezi, Laplace ve ters Laplace dönüşümleri, kısmi diferensiyel denklemler, 2. mertebeden kısmi diferensiyel denklemlerin Laplace dönüşümü ile çözümü, 3. ve 4. dereceden cebirsel denklemlerin çözümleri, cebirsel denklemlerin Jacobi yöntemi ile çözülmesi, yaklaşık kök hesabı, sayısal integral hesabı, Hermite ve Legendre polinomları, özel fonksiyonlar ve uygulamaları
MAT520A Seçmeli (Cebirde Özel Konular) (223):Küme ve fonksiyon tanımı, graph ve graphların homomorfizmalarının tanımları, kategorilerin matematiksel yapıları, cebirsel yapıların kategorileri, bir kategorideki nesne ve objelerin tanımı, monomorfizmalar ve altnesneler, okların diğer tipleri.
MAT519M Seçmeli (Matematik Eğitiminde Aktif Öğretim)(202): Matematik öğretimi ve inşacı yaklaşım. Problem ve problem çözme; tanımlar, adımlar, düşünme süreçleri. Bir matematik konusunun senaryolaştırılması ve bu senaryonun öğrencilerce icrası için etkinlikler. Ortaöğretim 9-12 matematik programındaki konular hakkında hazırlanmış çeşitli örnek senaryoların inşacı yaklaşımla icrası ve teknikleri.
MAT515A Seçmeli (Fonksiyonel Analiz)(223): Normlu lineer uzaylar,Banach uzayları. Hahn-Banach Teoremi ve sonuçları. Baire-kategori teoremi.Düzgün sınırlılık teoremi. Açık ve kapalı dönüşüm teoremleri
MAT512A Seçmeli (Analizde özel Konular)(223): C,Lp(X) , C(K) gibi fonksiyon uzaylarının topolojik ,cebirsel ve sıralama özellikleri.
MAT516 A Seçmeli( Lebesgue İntegrali)(223): Küme dizilerinin liminf’i , limsup’u ve yakınsaklık özellikleri, cebir ve sigma-cebir kavramları, Borel cebri kavramı, ölçü kavramı, sayma ölçüsü, Lebesgue ölçüsü, dış ölçü kavramı, Lebesgue dış ölçüsü, ölçülebilir fonksiyonlar ve temel özellikleri, basit ve pozitif fonksiyonların integrali, Fatou Lemması, Monoton Yakınsaklık Teoremi, integrallenebilen fonksiyonlar, Lebesgue integrali ile Riemann integrali arasındaki ilişki, Lebesgue Yakınsaklık Teoremi,Uzayı, Hölder eşitsizliği, Minkowsky eşitsizliği ve uygulamaları.
MAT508 A Seçmeli (Öklidyen Olmayan Geometriler(223)) : Öklidyen geometrinin temelleri, Öklid’in paralellik postülatı; Öklidyen olmayan geometrilerin kuruluşu, küre geometrisi; hiperbolik geometri, Minkowski 3-uzayı ve hiperboloid modeli, Lorentziyen açılar, hiperbolik büyük çemberler, hiperbolik üçgenler, hiperbolik üçgenler için eşlik teoremleri, hiperbolik üçgenlerin alanları; konformal disk modeli, üst yarı düzlem modeli
MAT507A Seçmeli ( Küresel Geometri)(223): Küre ve büyük çemberler; küresel uzaklık ve izometriler, bir küresel bölgenin alanı, küresel üçgenler, polar üçgenler; küresel trigonometri, sinüs, kosinüs ve sinüs-kosinüs kuralları; küresel üçgenler için eşlik teoremleri, küresel üçgenlerin alanı, Girard teoremi, küresel poligonlar, Euler teoremi
Görüş, istek ve değerlendirmelerinizi bize iletin.