MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ BİLİM DALI YÜKSEK LİSANS PROGRAMI
|
|||
Dersin Kodu | Dersin Adı | Kredi | AKTS |
1440031 | Cebir-I | 3 | 7 |
1440042 | Cebir-II | 3 | 7 |
1440038 | Geometri - I | 3 | 8 |
1440044 | Geometri - II | 3 | 8 |
1440050 | Halkalar ve Polinomlar | 3 | 8 |
1440039 | Matematik Eğitiminde Yapılan Araştırmalar - I | 3 | 7 |
1440046 | Matematik Eğitiminde Yapılan Araştırmalar - II | 3 | 7 |
1440040 | Matematik Öğrenimi ve Öğretimi - I | 3 | 8 |
1440043 | Matematik Öğrenmenin Psikolojisi | 3 | 7 |
1440045 | Matematiksel Modelleme | 3 | 7 |
1440029 | Matematik EğitimindeÖlçme ve Değerlendirme | 3 | 7 |
1440026 | Temel Matematiksel Kavramlar | 3 | 8 |
1440048 | Matematikte Seçme Konular | 3 | 8 |
1440047 | Öklidyen Olmayan Geometriler | 3 | 8 |
1440009 | Seminer | 3 | 8 |
* | Matematik Eğitimi ve Teknoloji - I | 3 | 8 |
Toplam | 48 | 121 |
MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ BİLİM DALI DOKTORA PROGRAMI
|
|||
Dersin Kodu | Dersin Adı | Kredi | AKTS |
4440023 | Matematik Felsefesi | 3 | 8 |
4440021 | Doğrular Geometrisi | 3 | 8 |
4440011 | Kümeler Teorisi | 3 | 7 |
4440009 | Matematik Eğitiminde Son Gelişmeler I | 3 | 7 |
4440010 | Matematik Eğitiminde Son Gelişmeler II | 3 | 7 |
4440020 | Ölçek Geliştirme | 3 | 7 |
4440026 | Reel Sayı Sisteminin İnşası | 3 | 8 |
4440022 | Yüzeyler | 3 | 8 |
4440024 | İleri Analiz | 3 | 8 |
4440029 | Matematiksel Modelleme II | 3 | 8 |
4440030 | Matematik Eğitiminde Öğrenme Teorileri | 3 | 8 |
4440025 | Matematik Eğitiminde Teori Geliştirme | 3 | 8 |
4440027 |
Galois Teorisi Ve Denklem Çözümleri |
3 | 8 |
* | Temel Matematiksel Kavramlar II | 3 | 8 |
* | Matematikte Bilişsel Süreçler | 3 | 7 |
* | Matematik Eğitimi Ve Teknoloji II | 3 | 8 |
Toplam | 48 | 123 |
İÇERİKLER
Cebir-I - 1440031
Gruplar: Yarı-Gruplar, Monoidler ve Gruplar, Homomorfizmaar ve Altgruplar, Devirli Gruplar, Kostler ve Sayma, Normallik, Bölüm Grupları, ve Homorfiamalar, Simetrik Altarne ve Dihedral Gruplar, Sebest Gruplar, Serbest Çarpımlar, Üreteçler ve Bağıntılar, Serbest Abelin Gruplar, Sonlu ÜreteçliAbelian Grular, Bir Grubun Bir Küme Üzerine Etkisi, Sylow Teoremleri
Cebir-II - 1440042
Halkalar: Halkalar ve Homomorfizmalar, İdealler, Değişmeli Halkalarda Çarpanlara Ayırma, Bölüm Halkaları ve Yerelleştirme, Polinom Halkaları ve Biçimsel Kuvvet Serileri, Polinom Halkalarında Çarpanlara Ayırma
Geometri - I 1440038
Geometrik yerler, Açıortay teoremi, Çemberde çevre, merkez ve teğet kiriş açılar, Üçgende iç ve dış açıortaylar, Kuvvet ekseni, Bir doğru parçasını verilen bir oranda bölme, Apolonyüs teoremi, İki çemberin kuvvet ekseni, Üçgende yükseklikler, Ortik üçgen, Üçgende kenarortaylar, Stewart teoremi, Kirişler dörtgeni, Batlamyüs teoremi, Üçgende iç ve dış teğet çemberleri, Euler teoremi, Sinüs ve kosinüs teoremleri, Ceva teoremi, Menalaus teoremi, Desargues teoremi, Altıgenler, Pascal teoremi, Üçgenin dokuz nokta çemberi, Simpson. doğrusu, Teğetler dörtgeni, Uygulamalar.
Geometri-II 1440044
Lorentziyen düzlem, Lorentziyen ve hiperbolik çemberler, Pure üçgenlerde çevre, merkez ve teğet kiriş açılar, Lorentziyen çemberde kuvvet ekseni, Pure üçgenlerde açıortaylar, yükseklikler ve kenarortaylar, Hiperbolik sinüs ve cosinüs kuralları, Stewart teoremi, Kirişler dörtgeni, İç ve dış teğet çemberleri, Ceva ve Menalaus teoremleri, Hiperbolik birim küre üzerinde trigonometri, Küresel sinüs, kosinüs ve tanjant teoremleri, Küresel dik üçgenler, Uygulamalar.
Halkalar ve Polinomlar - 1440050
Halka, cisim tanımları ve özellikleri. Halka ve cisim örnekleri. İdealler ve İzomorfizma Teoremleri. Tamlık bölgeleri, Bölme halkası, Bri tamlık bögesinin kesirler cismi. Polinom Halkaları. Öklid bölgeleri. Esas İdeal bölgeleri. İlkel polinomlar ve Gauss lemması, Tamlık bölgelerinde çarpanlara ayırma.
Matematik Eğitiminde Yapılan Araştırmalar I - 1440039
İleri Matematiksel Düşünmenin Psikololojisi, İleri Matematiksel Düşünme Süreci, Matematiksel Yaratıcılık, Matemtiksel İspat, Matematik Öğretimi ve Öğreniminde Tanımların Rolü, Ileri Matematiksel Kavramların Oluşturulmasında Kavramsal Varlık ve Sembollerin Yeri, İleri Matematiksel Düşünmede Yansımalı Soyutlama
Matematik Eğitiminde Nitel Araştırmalar I - 1440037
Nitel Araştırmaya Genel Bakış, Nitel ve Nicel Araştırmalar, Veri Analizinde Nitel Teknikler, Durum Çalışması, Eylem Araştırması, Gömülü Teori, İçerik Analizi, Etnografi, Phenomenography, Matematik Eğitiminde Nitel Araştırmalar ve Örnekler
Matematik Eğitiminde Nitel Araştırmalar II - 1440046
Nitel Araştırma Yöntemlerini Kullanan Tez ve Makaleler ve Bazı Araştırmacıların Yaşadığı Deneyimler
Matematik Öğrenimi ve Öğretimi I - 1440040
Zihinden hesaplama için stratejiler, Doğal sayılar, işlemler ve tahmin etme, Kesir kavramının geliştirme Kesirlerle hesaplama yapma, Ondalık ve yüzde kavramları ve ondalık hesaplama, Oran ve orantı kavramlarının gelişimi, Ölçme ile ilgili kavramlarının gelişimi, Geometrik düşünme ve geometrik kavramlar, Veri analizi ve olasılık kavramlarını açıklama, Cebirsel muhakeme Fonksiyonları açıklama Üs, tamsayı ve reel saylar kavramlarını geliştirme.
Matematik Öğrenmenin Psikolojisi - 1440043
Matematik kavramlarının formasyonu, Skema fikri, Hissel ve Yansıtan zeka, Semboller, Hayalin çeşitleri, Duygusal ve kişisel faktörler, Zekamızın çalısmasının bir ürünü olan matematik, öğrenmenin hedefleri ve anlamanın kalitesi, sınıf yaşamının psikolojik boyutu
Matematiksel Modelleme - 1440045
Matematiksel Problem Çözme, Modelleme, Uygulamalar ve Diğer Konularla İlişkiler. Matematik Eğitiminde Eğilimler ve Problemler, Modellemenin Tarihi ve Epistemolojik Tabanı ve Müfredat Uygulamaları, İstatistik ve Emprisizm Problemi, Matematiksel Modelleme Becerilerinin Öğretimi ve Yapısı, Ekonomi ve İdari Bilimlerde Açıklayıcı Matematiksel Modellerin Teorik Yapısı
Matematik Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme - 1440029
Test, ölçek; tanımı ve türleri, ölçme, değerlendirme; tanımı, öğeleri ve türleri, eğitim sistemi; tanımı ve öğeleri, değerlendirmenin konuları, eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi, ölçme ve değerlendirmenin ilkeleri,
ölçmede hata; tanımı, kaynakları ve türleri, ölçmede güvenirlik ve geçerlik; tanımı, türleri ve etkileyen faktörler, geçerlik ve güvenirlik arasındaki ilişki, testin kullanışlığı; tanımı ve etkileyen faktörler, sözlü ve yazılı testler, objektif ve performans testleri, değerlendirmenin amaçları ve başarıyı değerlendirmede kullanılan kriterler, test puanlarının değerlendirilmesi, mutlak ve bağıl değerlendirme
Temel Matematiksel Kavramlar - 1440026
İspat Teknikleri, Küme Kavramı, Sonlu, sonsuz ve sayılabilir küme kavramları, Kesir ve rasyonel sayı kavramları, Geometrik yer kavramı, Önerme, bağıntı, denklem, özdeşlik, eşitsizlik gibi kavramlar, Doğru, düzlem, ışın, açı, nokta vs. gibi temel geometrik kavramlar, Oran, orantı ve benzerlik kavramları, üstellik ve logaritma, Rasyonel, irrasyonel, reel sayı kavramları ve sayıların sıralanması Bölünebilme kavramı, Vektör kavramı, Trigonometrik kavramlar, Dizi, seri ve bunların yakınsaklığı kavramları, Mutlak değer ve metrik kavramları
Matematikte Seçme Konular-1440048
Öğretim elemanı tarafından seçilen konular
Öklidyen Olmayan Geometriler - 1440047
Aksiyomatik sistemler; aksiyomatik yöntem, modeller, aksiyomatik sistemlerin özellikleri. Sonlu geometriler; dört-nokta, Fano ve Young geometrileri. Konum geometrisi ve aksiyomları. Euclid’in geometrisi ve Euclid’in “Elemanlar”ı. Modern Euclidyen geometriler. Euclidyen geometri için Hilbert’in Birkhoff’un ve Okul Matematiği Çalışma Grubu’nun modelleri. Euclidyen olmayan geometriler. Nötral (mutlak) geometri; Eşlik şartları, paralellerin konumu, Hayyam dörtgeni, Saccheri-Legendre Teoremi, dikdörtgenin varlığı. Euclidyen geometri; paralellik postulatı ve ilgili amaçları, eşlik ve alan, benzerlik, çemberlik hakkında Eucliyen sonuçlar, Üçgenler hakkında Euclidien sonuçlar, Dokuz-nokta çemberi, Euclidien inşalar
Seminer - 1440009
Öğrencilerin tez danışmanlarıyla birlikte seçtikleri konular
Matematik Eğitimi ve Teknoloji - I
Matematik Eğitiminde kullanıma uygun olan, teknolojideki gelişmeler göz önüne alınarak seçilen bilgisayar yazılımlarının çalışılması ve ürünler ortaya konulması
Matematik Felsefesi - 4440023
Matematik Felsefesine Giriş. Matematik ve Bilim. Matematiğin Tarihsel Gelişimi. Matematiksel Düşünme Yöntemleri. Matematikte Bunalımlar. Matematiğin temellerine İlişkin Felsefi Görüşler. Aksiyomatik Sistem. Matematik ve Sanat. Matematik Eğitimi ve Öğretiminin Felsefesi.
Doğrular Geometrisi - 4440021
Dual sayılar, Dual sayılar halkası, Dual vektörler, Dual uzay, Dual birim küre, E. Study dönüşümü, Dual iç çarpım, Dual açı, Dual vektörel çarpım, Dual karma çarpım, Geometrik yorumlar, Kuaterniyonlar, Birim Kuaterniyonlar, Vektör quaterniyonlar ve geometrik yorumlar, Operatörler: Kompleks sayı operatörü, Dönme operatörü, Kuaterniyon operatörü ve vida operatörü. Geometrik uygulamalar.
Kümeler Teorisi - 4440011
Bazı Matematiksel Hazırlıklar, Aksiyomlar, Regülerlik ve Seçme, Matematiğin Bulguları, Sonsuz Sayılar, Kümeler Teorisinde Modeller.
Matematik Eğitiminde Son Gelişmeler I - 4440009
Her ders için Matematik Eğitiminde Gelişmeleri Sergileyen Bir Makale Seçilir ve Detaylı Bir Özet Verilmesi ve Tartışma Yapılması Sağlanır.
Matematik Eğitiminde Son Gelişmeler II - 4440010
Matematik Eğitiminde Bir Özel Konu (Teknoloji, Modelleme) Seçilir . Her ders bu konulardaki gelişmeleri içeren bir makale okunur.
Ölçek Geliştirme - 4440020
Test geliştirme, madde analizi, test analizi, test düzeni,çeldirici, madde kökü,ölçmede hata; tanımı, türleri ve kaynakları,ölçmede güvenirlilik; tanımı, güvenirliliği hesaplama yöntemleri ve etkileyen faktörler,ölçmede geçerlilik; tanımı,türleri ve geçerliliği etkileyen faktörler,güvenilirlilik ile geçerlilik arasındaki ilişki,başarı testi maddeleri yazma,yetenek testi maddeleri yazma,tutum envanteri maddeleri yazma,test hazırlama; testin planlanması, test maddelerinin hazırlanması ve testin düzenlenmesi,testin geliştirilmesi,hazırlanan testin denenmesi, denenen testin madde analizi, çeldiricilerin işlerliği ve madde seçimi,testin geçerliliği ve güvenirliğinin belirlenmesi,madde istatistikleri ve test güvenirliliği,madde istatistikleri ve test geçerliliği.
Reel Sayı Sisteminin İnşası - 4440026
Doğal Sayılar, N ‘de Toplama ve Çarpma işlemleri, Yarı Gruplar, N’de Sıralama, Genelleştirilmiş Birleşme Ve Dağılma Kuralları, Sayılabilme, Tamsayılar. Z’de Toplama Ve Çarpma, Halka, Z’de Sıra Gömme, İzomorfizm, Rasyonel Sayılar. Q rasyonel sayılar üzerinde toplama ve çarpma işlemleri, Cisimler. Sıralama. Gömme. Sıralı Cisimler. Mutlak Değer. Reel Sayılar. IR’ de toplama ve çarpma işlemleri. IR’ de Sıra. IR’nin Tamlığı, IR’nin Denk Karakterizasyonları. Kompleks sayı Cisminin inşası.
Yüzeyler - 4440022
Koordinat sistemleri: Kartezyen koordinat sistemi, Silindirik koordinat sistemi, Küresel koordinat sistemi ve uygulamalar. Eğriler, Özel eğriler. Yüzeyler: Küre, Silindir, Koni, Dönel yüzeyler, Regle yüzeyler, Dönel aykırı yüzeyler, Kuadrikler: Elipsoid, Tek kanatlı hiperboloid, İki kanatlı hiperboloid, Eliptik paraboloid, Hiperbolik paraboloid ve uygulamalar.
İleri Analiz - 4440024
Öklid uzaylar. Reel Sayı Sistemi. Fonksiyonlar. Dönüşümlerin Limit ve Sürekliliği. Bolzano Weierstrass Teoremi. Relatif Komşuluk. Sürekli Dönüşümler. Topolojik Uzaylar. Bağlantılılık. Kompaklık. Metrik Uzaylar. Sürekli Fonksiyonlar Uzayı. Lineer Fonksiyonlar. Diferansiyellenebilir Fonksiyonlar. Lineer Dönüşümler. Afin Dönüşümler. Diferansiyellenebilir Dönüşümler. Manifoldlar. Aralık. Ölçü. Sınırlı Kümeler üzerinde İntegraller. Afin dönüşümler Altında Ölçünün Değişimi.Ölçülebilir kümeler ve fonksiyonlar. Lp uzayları.
Matematiksel Modelleme II- 4440029
Modelleme yaklaşımlarına teorik bakış. Gerçek hayat modellemeleri, teknoloji yoluyla modellemeler. İleri modelleme teknikleri. Modellemeye uygun yazılımlar. Ürüne yönelik çalışmalar. Matematik eğitiminde kullanılabilecek modellemelerin uygulamaları.
Matematik Eğitiminde Öğrenme Teorileri-4440030
Sensory stimulation theory, Pekiştirme Teorisi,Bilişsel-Gestalt yaklaşımları,Holistik Öğrenme Teorisi, Basitleştirme Teorisi (insanlara ait yaklaşımlar), Deneysel Öğrenme Öğrenme sitillerindeki farklılıklar, Devinimsel Öğrenme, Yetişkinlere ait öğrenme (andragoji), Sosyal yapı olarak yetişkinlik,Öğrenme teorilerini niye inceliyoruz?
Matematik Eğitiminde Teori Geliştirme - 4440025
Grounded teorinin keşfi. Teori geliştirme. Teorik örneklem. Bağımsız ve biçimsel teoriler. Nitel analiz metodolojileri. Grounded teorinin uygulanışı. Matematik eğitiminde grounded teori çalışmalarının incelenmesi.
Galois Teorisi Ve Denklem Çözümleri - 4440027
Cebirsel cisim genişlemeleri, sonlu genişlemeler ve cebirsel kapanış. Geometrik çizimler. Cisim otomorfizmaları, cebirsel cisim teorisinin esas teoremi, bir alt cismi sabit bırakan otomorfizmalar grubu, Frobenius otomorfizması. Otomorfizma genişletme teoremi, cisim indeksi. Parçalanma cisimler. Dairesel genişlemeler. Galois teorisine giriş. Beşinci dereceden bir polinomun radikallerle çözülemezliği.
Temel Matematiksel Kavramlar - II
Sonlu,sonsuz, sayılabilir küme kavramları. Reel sayılar kümesinin kardinali, doğal sayılar kümesinin kardinali, Cantor’un teoremi, continuum hipotezi. Seri decimal ile ondalık açılım kavramı. Rasyonel ve irrasyonel sayıların ondalık açılımları arasındaki fark. Pi nin irrasyonelliği ve pi sayısının ondalık açılımını bulma yöntemleri. Cebirsel ve transandant sayı kavramı. Cebirsel sayılar kümesinin kardinali ve transandant sayılar kümesinin kardinali. Üstel sayılar. Log ve exp fonksiyonlarının tanımı. Has olmayan integral. Riemann integral. Norm, metrik ve topoloji kavramları. Topolojik süreklilik ve Euclid uzaylarında süreklilik tanımlarının denkliği.
Matematikte Bilişsel Süreçler
Kritik düşünme davranışlarının Piaget’in bilişsel gelişim teorisi ile inceleme
Matematik Eğitimi Ve Teknoloji - II
İleri düzeyde çalışılacak yazılımın uygun scriptleri veya ileri özellikleri
Görüş, istek ve değerlendirmelerinizi bize iletin.